Dołącz do HYPIXEL.PL (połączony serwer MCSURVI + MINEFOX + MINESERVER)!

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MrSandKing[Poradnik] Jak pisać skrypty? Argumenty - rozszerzenie.
#1
Cześć!

Natchnęło mnie żeby ponownie napisać poradnik o argumentach, tym razem z ich rozszerzeniem. Czyli powtórka z wiedzy, która miała miejsce w trzech poprzednich wątkach. Może najpierw dane, które zgromadziliśmy do tej pory:

Poradnik - Argumenty I Argument "text" = możemy wpisać cokolwiek.
Poradnik - Argumenty II Argument wysyłający, kto wysyła, czy posiada uprawnienia, co wysyła + inne wykonanie, gdy argument nie zostanie spełniony.
Poradnik - Argumenty III Rozszerzenie argumentu wysyłającego.

Posiadając te wiedzę jesteśmy wstanie rozszerzyć ją. Rozszerzymy ją dwoma punktami, a więc do dzieła!

1. Odpowiedni argument.
Otóż do tej pory, niekoniecznie zwracaliśmy uwagę na argumenty, głównym typem był "text", ale mamy inne, które określają do czego są.

1. player
2. offlineplayer
3. number, count, interger
4. item, material

To są najważniejsze typy argumentów. Są one wręcz niezwykle potrzebne, ale do czego służą? Przecież czym się różnią od zwykłego "text"?
No właśnie, samo "text" określa ogólnie, możemy wpisać cokolwiek, a tu mamy określone co do czego, więc krótkie wyjaśnienie.

1. Player - Typ argumentu odnoszący się do gracza online.
2. Offlineplayer - Typ argumentu odnoszący się do gracza online i offline.
3. Number, count, interger - Typ argumentu odnoszący się do cyfry, liczby.
4. Item, material - Typ argumentu odnoszący się do przedmiotu, materiału, bloku itp.

Tak więc warto używać w odpowiednim argumencie, odpowiedni typ argumentu, gdyż zaoszczędzi to linijki kodu, co składa się na jego wydajność.

2. Odczytywanie argumentów.
Jak było o typach to teraz o odczytywaniu ich. Ogółem rzecz biorąc są różne odczytywania, ale ja przedstawię ich 2 najważniejsze, oraz nie są to ich nazwy, po prostu jest mi je łatwiej odróżnić właśnie nazywając je w ten sposób.

1. Odczytywanie całościowe - Jest to odczytywanie typu argumentu. Przykład
Kod PHP:
command /test [<text>]:
    
trigger:
        if 
arg 1 is set:
            if 
arg 2 is set:
                
send "%coloured text-arg%" 


2. Odczytywanie niecałościowe - Odczytywanie podobne do 1, lecz nie podajemy typu argumentów, lecz samą cyfrę argumentu, który nas interesuje. Przykład
Kod PHP:
command /test [<text>]:
    
trigger:
        if 
arg 1 is set:
            if 
arg 2 is set:
                
send "%arg 1%" 


Oczywiście nie ma pomiędzy dwoma sposobami różnicy, jeżeli chodzi o funkcjonalność, ale po prostu są takie formy odczytywania.

Myślę że ten poradnik nieco zrewolucjonizuje moje poradniki.

Do następnego poradnika!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości