26-09-2019, 09:18 PM
Ponownie witam
Jeżeli wiecie, a na pewno wiecie to w skrypcie możemy zrobić komendę, ale z odpowiednimi uprawnieniami. Natchnęło mnie, żebym wam przedstawił jeszcze jedną dość ciekawą opcję. Jako iż możemy sprawdzać, czy wykonujący polecenie ma uprawnienia, możemy również sprawdzić nick tego gracza!.
Cała filozofia opiera się na tym, że sprawdzamy właśnie nazwę gracza, który chce wykonać tą komendę. Linijka kodu wygląda tak
Przykładowo użyłem własnego nicku, żeby przedstawić wam jak to ma wyglądać. Komenda będzie mogła się wykonać tylko przez jednego gracza, gdyż jest ustawione tylko na nick MrSandKing. Jak możemy dodać więcej nazw? To proste! Wpisujemy
Szybkie wytłumaczenie...
Or z Języka Ang. najlepsze przetłumaczenie - lub, albo
Przykład w kodzie
Pragnę również dodać, że nie warto używać "if sender is...": po "if arg is set/isn't set:", gdyż lepiej sprawdzić to przed sprawdzeniem, czy argument jest wypełniony. Oczywiście nie będzie miało to wpływu na kod, lecz warto sprawdzić najpierw czy ten gracz jest tym graczem, który jest wpisany w kodzie.
Jeżeli wiecie, a na pewno wiecie to w skrypcie możemy zrobić komendę, ale z odpowiednimi uprawnieniami. Natchnęło mnie, żebym wam przedstawił jeszcze jedną dość ciekawą opcję. Jako iż możemy sprawdzać, czy wykonujący polecenie ma uprawnienia, możemy również sprawdzić nick tego gracza!.
Cała filozofia opiera się na tym, że sprawdzamy właśnie nazwę gracza, który chce wykonać tą komendę. Linijka kodu wygląda tak
Kod PHP:
if sender is "MrSandKing":
Kod PHP:
if sender is "MrSandKing" or "Janusz"
Szybkie wytłumaczenie...
Or z Języka Ang. najlepsze przetłumaczenie - lub, albo
Przykład w kodzie
Kod PHP:
command /ogloszenie [<text>]:
trigger:
if sender is "MrSandKing" or "Janusz":
if arg is set:
send "&7[&cOgloszenie&7] &a%arg%" to players
else:
send "&cWprowadz wiadomosc"
stop
else:
send "&cBrak uprawnien"
stop
Pragnę również dodać, że nie warto używać "if sender is...": po "if arg is set/isn't set:", gdyż lepiej sprawdzić to przed sprawdzeniem, czy argument jest wypełniony. Oczywiście nie będzie miało to wpływu na kod, lecz warto sprawdzić najpierw czy ten gracz jest tym graczem, który jest wpisany w kodzie.