Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RickyRichPropozycje rozwojowe SkyBlock 2.0
#1
Witam,

Chciałbym zaproponować wprowadzenie kilku małych zmian, dodanie paru nowych rzeczy oraz zgłosić bugi jakie napotkałem grając na tym serwerze.

Może zacznę od tego najgorszego czyli bugów, do tej pory napotkałem ich kilka:
- Bug polegający na nieśmiertelności (zbugowanym pasku hp) Wither'a na niektórych wersjach MC
- Niedziałające enchant'y chociażby Fire Aspect który to zwyczajnie nic nie daje
- Enchant zamiast "zjadać" 3lvle i lapis zjada 30 poziomów a lapis'u nie rusza (prawdopodobnie tylko niektóre wersje MC dostępne do używania na serwerze)
- Odświeżanie kopalni dla zwykłych graczy (możliwe że tylko w moim przypadku) nie zostaje przeniesiony na górę kopalni lecz "uduszony" przez respawn bloków stone'a gdzie w "kopalniavip" się to nie zdarzyło ani razu
- Czasami nagrodą z tajemniczych skrzyń jest zupełnie nic (możliwe że % na dostanie niczego jest nakładany odgórnie lecz nie mam pewności)

Następnie chciałbym zaproponować zmiany dotyczące ekonomii serwera, a dokładniej sklepów NPC. Głównym problemem związanym z tym tematem jest brak balansu w cenach, sprzedaż 64diamentów daje 80$ gdzie kupno 1 to juz 400$, takich przypadków jest mnóstwo. Dodatkowo dobrą rzeczą byłoby dodanie większej ilości przedmiotów które można sprzedawać, przykładowo grzyby, kaktusy czy lapis. Praktycznie to samo tyczy się zakupu item'ów brakuje chociażby bloku grzybni (o którym mowa na "/warp tutorial") nad cenami nie chce się tutaj rozwijać gdyż praktycznie wszystkie (moim zdaniem) wymagają balansu podam tylko przykład diamentowej zbroi która kosztuje 2000$ gdzie za 64 diamenty dostajemy 80$.

Kolejna zmianą dość istotną jest zmiana respawn'u kopalni w netherze. Aktualnie dzieje się to co 24h co nie jest złym rozwiązaniem lecz godzina 5rano jest złym czasem. Dzień w dzień staram się coś tam wykopać lecz jest to tak poranna godzina że zawsze nic już nie ma nawet o tej 10-tej. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć robi to ciągle jedna osoba która zwyczajnie czeka na respawn o tej 5-tej (gdzie ludzie śpią lub szykują się do pracy, szkoły). Tworzenie takiej "rare" kopalni jest świetnym pomysłem lecz samo jej regenerowanie powinno być o ogólnodostępnej godzinie gdzie większa ilość graczy ma szanse się tam dostać na czas - przykładowo 17-19.

Kolejnym tematem który zniechęca dużą ilość nowych graczy jest brak możliwości pisania aż do wykopania 1000bloków, domyślam się że chodzi tutaj o boty, ludzi którzy reklamują inne serwery. Chciałbym tylko poinformować że reklamy są w dalszym ciągu na porządku dziennym, spam'ią na /msg ile się tylko da, a część nowych osób chcąc zadać jakieś pytanie nie ma takiej możliwości. Proponowałbym zdjęcie tej blokady kompletnie lub przynajmniej nałożenie (łacznie z /msg) do czasu utworzenia wyspy, osoba która wchodzi tylko na sekundę aby coś zareklamować nie będzie nawet się orientowała dlaczego nie może nic napisać.

Ostatnim punktem lecz wcale nie mniej ważnym jest dodanie kilku rzeczy. Chodzi mi tutaj głownie o większą ilość proszków do spawner'ów takich jak chociażby Pigman,enderman czy Ghast, dzięki temu gracze mają więcej do roboty (kolejne farmy), rozumiem ze usunięcie możliwości sprzedaży item'ów ze skrzyń poprzez znaki została usunięta z powodu tak zwanych "profit shopów" czy jednak nie lepszym rozwiązaniem jest zwyczajne ograniczenie możliwości użytkowania owych znaków do właściciela (graczy) danej wyspy ? Zapewne jest to bardziej czasochłonne jeśli chodzi o modyfikowanie kodu plugin'u ale myślę że nie jest to na tyle trudne aby było niewykonalne. Brakuje także informacji o tak zwanych "Bogach" czy "Gigantach", gdyby nie gracze z serwera, nigdy nie dowiedziałbym się że coś takiego w ogóle istnieje, proponuje zamieszczenie jakiejś informacji u npc NEMESIS gdzie można zdobyć przedmioty potrzebne do zadania. Utworzenie "end'u" czegoś w stylu "/warp nether" czy chociażby "/warp krypta" też nie wydaje się głupim pomysłem, można by tam zrobić kopalnie znajdujących się w endzie bloków, czy jakakolwiek możliwość zdobycia "shulker box'ów" w co akurat wątpię gdyż zakres serwera sięga wersji 1.7 gdzie shulker'y dodano stosunkowo niedawno.
#2
Witam,

ad. 1. Bug? Tak jak testowaliśmy na arenie zależy to od launchera.
ad. 2. Fire Aspect celowo wyłączony na całym trybie. W założeniach ma nie działać.
ad. 3. Dzieje się tak tylko na niektórych wersjach. Wskaźnik źle pokazuje potrzebny lvl na kowadle, jeśli po "zjedzeniu" lvl skopiesz np. 1 stone-a lvl wróci do poprzedniej wartości. Do naprawy polecam Iron Block.
ad. 4. Po testach z graczami i na testowych kontach nie stwierdzono. Chyba, ze masz jakąś prawidłowość w tym.
ad. 5. W trakcie poprawy...

ad. 6. Ekonomia specjalnie jest ustawiona odwrotnie. Po co masz kupować diamenty skoro na dropie ze stone-a ciągle wypada Ci diax? Logiczny było by może i usunięcie kupna, ale jeśli ktoś bardzo chce to czemu nie kupić.
http://mineserwer.pl/Temat-Jak-niewiele-...#pid201082

ad. 6a. Większa ilość przedmiotów jest specjalnie poblokowana, i tak już jest Maniak, którego wcześniej nie było. Nie powinno być możłiwośći sprzedaży itemów z automatów - żadnych. I tak już kilka jest - uważam, że nie potrzebnie tylko psuje to rozgrywkę. Bardziej wytłumaczone wyżej w linku. Diamentowa zbroja 2000$ fakt można by ustawić 10000$ - może każdy by wtedy zrozumiał, ze się nie opłaca kupować lub usunąć opcje - ale niech zostanie i kusi. A fakt, za 64 diamenty trochę za dużo, tak samo żelazo - za łatwo te itemy zdobyć, dlatego ostatnio już zmniejszałem możliwość ich pozyskania na trybie. (Aha na głównym serwerze projektowym - update tutaj będzie za pewnie na dniach). To samo tyczy się emeraldów.

ad. 7. Respawn kopalni w neterze - mam w dokumentacji zapisaną zmianę na randomowy czas. Będzie ustawione. Na pewno nie będzie to konkretna godzina.

ad. 8. Blokada pisania - ta funkcjonalność nie była przewidziana na Sky Blocku - do usunięcia. Zniechęca tylko graczy.

ad. 9. Można dodać więcej proszków, jednak co za tym idzie usunięcie lub znacznie zmniejszenie do minimum możliwości sprzedaży tych itemów w sklepie.

ad. 10. Sklepów nie było wcześniej na wyspach, dodane na prośbę graczy aby urozmaicić rozgrywkę. Tylko zaczęli używać możliwości sklepu nie w tych celach - powodując, ze tryb zaczynał być jedną wielką afczrką a nie o to chodzi.

ad. 11. /warp nether jest ten warp przecież - i tam jest tablica informacyjna co trzeba zrobić aby dostać się do netheru. Między innymi /warp event (Wither) i /warp krypta (Giganci i Podziemie Sky Blocka)

ad. 12. Jest przewidzianych w update dodanie kilku dodatkowych kopalni w niektórych lokalizacjach trudno dostępnych.

ad. 13. Powoli wycofujemy wersje 1.7 z naszych serwerów, więc kwestie nowych bloków są do przemyślenia jeśli zablokujemy możliwość wejścia na wersjach 1.7.


To tak po krótce. Jak zawsze zapraszam na Team Speaka na kanał Ekipy Sky Block gdzie np. w środy o 22:00 można przyjść na spotkanie z Opiekunami trybów i przedstawić takie pomysły. To na pewno lepsze miejsce niż pisać tutaj na forum. Gdyż od razu można przedyskutować rozwiązanie.

Pozdrawiam
Spinning
#3
Witam,

ad. 1. Bug? Tak jak testowaliśmy na arenie zależy to od launchera.

Co w dalszym ciągu jest bugiem, albo powinno to zostać w jakiś sposób skorygowane albo napisane dla świadomości gracza.


ad. 2. Fire Aspect celowo wyłączony na całym trybie. W założeniach ma nie działać.

Co jest tego powodem ? czy nie lepiej w takim razie usunąć możliwość posiadania takiego enchantu ?


ad. 3. Dzieje się tak tylko na niektórych wersjach. Wskaźnik źle pokazuje potrzebny lvl na kowadle, jeśli po "zjedzeniu" lvl skopiesz np. 1 stone-a lvl wróci do poprzedniej wartości. Do naprawy polecam Iron Block.

Tak jak w ad. 1. w dalszym ciągu jest to bug o którym część może nie wiedzieć, ja przykładowo traciłem 30lvl za każdym razem bez świadomości jak rozwiązać problemu.


ad. 4. Po testach z graczami i na testowych kontach nie stwierdzono. Chyba, ze masz jakąś prawidłowość w tym.
Prawidłowości brak, zdarza się sporadycznie i nie jest wielkim problemem, po prostu zgłaszam że coś takiego się dzieje dla świadomości administracji.

ad. 5. W trakcie poprawy...

Rozumiem, dziękuję za informację.


ad. 6. Ekonomia specjalnie jest ustawiona odwrotnie. Po co masz kupować diamenty skoro na dropie ze stone-a ciągle wypada Ci diax? Logiczny było by może i usunięcie kupna, ale jeśli ktoś bardzo chce to czemu nie kupić.
http://mineserwer.pl/Temat-Jak-niewiele-...#pid201082

Nie chodzi o to że mogę sobie coś wykopać, przykład z życia - po co iść do sklepu po mleko skoro mogę wydoić krowę, po co płacić za autobus skoro mogę wyjść wcześniej i dojść na piechotę za darmo ? Chodzi o zdrowy rozsądek w balansowaniu cenami a nie o ustawianie ich na kosmicznie wysokim poziomie, tak aby zniechęcić graczy.


ad. 6a. Większa ilość przedmiotów jest specjalnie poblokowana, i tak już jest Maniak, którego wcześniej nie było. Nie powinno być możłiwośći sprzedaży itemów z automatów - żadnych. I tak już kilka jest - uważam, że nie potrzebnie tylko psuje to rozgrywkę. Bardziej wytłumaczone wyżej w linku. Diamentowa zbroja 2000$ fakt można by ustawić 10000$ - może każdy by wtedy zrozumiał, ze się nie opłaca kupować lub usunąć opcje - ale niech zostanie i kusi. A fakt, za 64 diamenty trochę za dużo, tak samo żelazo - za łatwo te itemy zdobyć, dlatego ostatnio już zmniejszałem możliwość ich pozyskania na trybie. (Aha na głównym serwerze projektowym - update tutaj będzie za pewnie na dniach). To samo tyczy się emeraldów.

No tutaj logika serwera widocznie kłóci się z moją gdyż moim zdaniem wszystko w życiu dąży do automatyzacji, jeśli komuś psuje to rozgrywkę i nie chce korzystać z automatów to nikt go do tego nie zmusza. Podam kolejny przykład z życia - internet, ludzie wolą składać zamówienia itp. właśnie przez internet niż chodząc do sklepu czy telefonicznie(co też jest w pewnym stopniu automatyzacją). To samo tyczy się wszelkiego rodzaju automatycznych produkcji towarów ogólnodostępnych na świecie.

"A fakt, za 64 diamenty trochę za dużo, tak samo żelazo - za łatwo te itemy zdobyć" - dla zwykłego gracza który nie zapłaci w złotówkach za wirtualne $ serwerowe wcale nie jest łatwo, obniżając zarobki obniżycie sensowność posiadania jakichkolwiek spawner'ów co na dłuższą metę nie ma sensu, ostatecznie zostaniecie zmuszeni do usunięcia spawner'ów (z powodu zbyt dużej ceny) następnie możliwości kupna przedmiotów bo nikt i tak nic nie kupi, jak i sprzedaży bo nie będzie co sprzedawać lub będzie to nieopłacalne cenowo. Po rozmowach z wieloma graczami dowiedziałem się że starzy gracze którzy grali na serwerze przez długi czas odeszli z powodu umyślnego uśmiercania serwera przez administrację.

ad. 7. Respawn kopalni w neterze - mam w dokumentacji zapisaną zmianę na randomowy czas. Będzie ustawione. Na pewno nie będzie to konkretna godzina.

Też dobre rozwiązanie, czekam z niecierpliwością.


ad. 9. Można dodać więcej proszków, jednak co za tym idzie usunięcie lub znacznie zmniejszenie do minimum możliwości sprzedaży tych itemów w sklepie.

Tak jak wspomniałem powyżej, uśmiercanie serwera na siłę.


ad. 10. Sklepów nie było wcześniej na wyspach, dodane na prośbę graczy aby urozmaicić rozgrywkę. Tylko zaczęli używać możliwości sklepu nie w tych celach - powodując, ze tryb zaczynał być jedną wielką afczrką a nie o to chodzi.

Jeśli mogę to proszę o rozwinięcie o co chodzi ? Bo moim skromnym zdaniem każdy interpretuje grę na własny sposób, dla jednych redstone to życie, dla innych chodzi tylko i wyłącznie o pvp a dla innych o automatyzację czy farmienie. Nie powinno się narzucać odgórnie potencjalnemu klientowi bo tak można nazwać gracza który potencjalnie wydawa złotówki, czym ma być dla niego gra. Ale to nie ja tutaj zarządzam więc pozostawiam decyzję wam.


ad. 11. /warp nether jest ten warp przecież - i tam jest tablica informacyjna co trzeba zrobić aby dostać się do netheru. Między innymi /warp event (Wither) i /warp krypta (Giganci i Podziemie Sky Blocka)

Moje przeoczenie, przepraszam za pomyłkę.


ad. 12. Jest przewidzianych w update dodanie kilku dodatkowych kopalni w niektórych lokalizacjach trudno dostępnych.

Bardzo dobra wiadomość Smile


ad. 13. Powoli wycofujemy wersje 1.7 z naszych serwerów, więc kwestie nowych bloków są do przemyślenia jeśli zablokujemy możliwość wejścia na wersjach 1.7.

Dobra decyzja, myślę ze pozwoli to na swobodny rozwój w coraz lepszym kierunku.


To tak po krótce. Jak zawsze zapraszam na Team Speaka na kanał Ekipy Sky Block gdzie np. w środy o 22:00 można przyjść na spotkanie z Opiekunami trybów i przedstawić takie pomysły. To na pewno lepsze miejsce niż pisać tutaj na forum. Gdyż od razu można przedyskutować rozwiązanie.

Jak najbardziej postaram się być w środę, ale uważam że właśnie lepszym miejscem jest forum, gdyż nie ma chaosu związanego z większą ilością osób na kanale czy ze względu na to że można sobie na spokojnie wszystko przemyśleć, zarówno wszelkie za jak i przeciw.
#4
Wątek został przeniesiony do kosza.
Prawdopodobne przyczyny :

1. Temat jest niezgodny z regulaminem.
2. Podobny temat znajduje się już na forum.
3. Wątek nie jest już aktualny.
4. Autor prosił o jego przeniesienie.
5. Temat został wyczerpany bądź rozwiązany.

Pozdrawiamy
Administracja Forum.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości